گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

گل داوودي

گل داوودي

گل داوودي گياهي علفي با ارقام و گونه‌هاي مختلف كه به شكل گلداني، كشت در باغچه و يا به‌عنوان شاخه بريده استفاده مي‌گردد. گل‌هاي داوودي تنوع بالايي دارند؛ اما بايد توجه داشت كه همه آنها به دو گروه تقسيم مي‌شوند؛ يك گروه گل‌هاي باغي هستند كه مي‌توان در فضاي سبز كشت نمود چون در فصل سرما اگرچه اندام هوايي‌شان از بين مي‌رود اما اندام زيرزميني آن زنده مانده و در بهار دوباره گياه جوانه ميزند به همين دليل اكثراً چندساله هستند. گروه دوم داوودي‌هاي نمايشگاهي هستند كه حساس بوده و شرايط گلخانه‌اي براي رشد را نياز دارند و معمولاً در گل‌فروشي‌ها استفاده مي‌گردند. گل‌هاي داوودي يا تك‌رنگ هستند و يا الوان كه در يك بوته رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود.

گل داوودي الوان از گياهان زيبا و زينتي است كه گل‌هاي آن در انواع گل داوودي اعم از گل داوودي قرمز، گل داوودي سفيد، گل داوودي زرد، گل داوودي بنفش و … ظاهر مي‌ شود و به هنگام شكفتن منظره زيبايي را پديد مي‌آورد. اين گياه داراي 200 گونه مختلف يك‌ساله، چندساله، گلخانه‌اي و … است. داراي برگ‌هاي سبز تيره مي‌باشد. در فصل سرما اندام‌هاي هوايي گياه از ميان مي‌رود ولي اندام‌هاي زيرزميني اين گياه زنده مي‌مانند و در فصل بهار دوباره سبز مي‌شود. اگر گل‌هاي يك گياه در يك بوته بيش از يك رنگ باشد به آن الوان گفته مي‌شود. قابليت كشت در حياط خانه، فضاي سبز و … را دارد. با گل داوودي الوان زيبايي را به محيط زندگي خود هديه بدهيد.

گل داوودي

كاشت

زمان مناسب كاشت بذر گل داوودي اواسط بهار است. ساده‌ترين تركيب خاك مناسب براي كاشت گل داوودي عبارت است از: خاك باغچه 60 درصد، ماسه 20 درصد و كود حيواني 20 درصد اين موارد با هم خوب تركيب شود. اگر قصد كاشت زياد و توليد اين گل را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد، سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن بذرها سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذرها را روي خاك بپاشيد سپس بهتر است روي آن حدود نيم سانتيمتر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد. اما اگر مقدار كمي از اين بذر را تهيه كرديد و براي باغچه خود و يا به مقدار چند تا گلدان مي‌خواهيد پرورش بدهيد از اين روش زير استفاده كنيد. در اين روش خزانه شما بايد كوچك باشد. ابتدا يك سبد پلاستيكي ميوه يا گلداني با دهانه بزرگ ولي عمق كم تهيه كنيد. گلدان و يا سبد را از خاكي كه در بالا تركيب آن گفته شد پر كنيد و خاك را خوب آب بدهيد تا خاك نشست خود را بكند. حالا بذرها را روي سطح خاك بپاشيد سپس حدود نيم سانتيمتر روي بذرها كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد به‌آرامي با آبپاش آب بدهيد.

گل داوودي

اگر كود دامي در دسترس شما نبود مي‌توانيد از ورمي كمپوست استفاده نماييد و اگر هر دو اين‌ها در دسترس نبود از همان خاكي كه تركيب كرديد براي روي بذرها استفاده نماييد (اما بهتر است از كود دامي استفاده كنيد تا جوانه‌ها به‌خوبي رشد كرده و قوي شوند) حتماً كود دامي‌اي كه استفاده مي‌كند چندساله، كهنه، پوسيده، خشك و سرند شده باشد. به‌هيچ‌عنوان از كود دامي تازه استفاده نكنيد. بعدازاينكه جوانه‌هاي گياه موردنظر به حدود 5 تا 8سانتيمتر رسيدند آنها را از خزانه درآورده و در جاي اصلي بكاريد. برخي‌ها بذر را روي محلي كه موردنظرشان هست مي‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذرپاشي بذرها نامنظم روي زمين ميافتند و وقتي سبز مي‌شوند خيلي از آنها ممكن است كنار هم سبز بشوند اما زماني كه بذرها را درون خزانه بكاريد بعد مي‌توانيد به‌صورت منظم بوته‌هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله‌اي كه مي‌خواهيد بكاريد.

براي خريد بذر گل داوودي و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب: گل داوودي، بذر گل داوودي، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۸:۴۲ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس يا آمارانتوس تاج خروس گونه خوشه‌هايي از برگ‌هاي جديد و داراي رنگ صورتي و قرمز بر روي ساقه‌هاي بلند آمارانتوس مشاهده مي‌شوند. اين گياه يك‌ساله به‌واسطه رنگ‌هايش در باغچه‌ها كاشته مي‎شود و ريشه در بخش‌هاي استوايي قاره آسيا دارد. اكثراً آن را به‌عنوان يك سبزيجات برگ‌دار مي‌كارند. اين گياه كه سريع رشد مي‌كند و گرما را دوست دارد، برگ‌هاي بيضوي يا تخم‌مرغي‌ شكل دارد كه بر روي ساقه‌هايي شق مي‌رويند. اين رقم از گياه تاج خروسي از تابستان تا فصل سرما مشاهده مي‌شود. در فصل تابستان، خوشه‌هاي فوق‌العاده‌اي از گل‌هاي سبز و قرمزرنگ بر روي نوك ساقه‌ها و در محل تلاقي ساقه با برگ مي‌رويند. كپسول‌هاي كوچكي كه حاوي يك دانه قهوه‌اي يا مشكي هستند ايجاد شده و در پي آن‌ها گل‌ها ظاهر مي‌شوند. گاهي اوقات همين دانه‌ها روي زمين افتاده و به‌صورت خودكار يك گياه جديد را به وجود مي‌آورند.

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس يا تاج خروس گونه در خاك غني و داراي زه‌كشي خوب بهترين عملكرد را دارد. بهتر است كه پس از گرم‌شدن خاك آن را در محيط بيرون بكاريد. البته مي‌توانيد كمي زودتر و در گلخانه گرم نيز كار كاشت را آغاز كنيد. گياهان بالغ در برابر خشكي مقاوم بوده اما اگر آبياري منظم برايشان صورت بگيرد، رشد و گل‌دهي بهتري دارند. اين گياه يك‌ساله در مناطق نيمه‌گرمسيري و گرمسيري رشد مي‌كند. برگ‌هاي خودنما و چهره گرمسيري و روشن اين گياه مي‌تواند نماي زيبايي را به منظره‌ها بدهد. همچنين وجود اين برگ‌ها در سالاد نيز بر زيبايي آن مي‌افزايد. آمارانتوس پابلند الوان، آمارانتوس ابلق، آمارانتوس نخلي قرمز، آمارانتوس زرد از جمله انواع گل آمارانتوس هستند.

نحوه كاشت بذر

تركيب خاك مناسب براي كاشت بذر آمارانتوس عبارت است از ۶۰ درصد خاك باغچه، ۲۰ درصد ماسه و ۲۰ درصد كود حيواني. اگر قصد كاشت گل آمارانتوس را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد. سپس سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن بذرها سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذر گل آمارانتوس را روي خاك بپاشيد. بهتر است روي آن حدود نيم سانتي­متر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد. اما اگر مقدار كمي از اين بذر را تهيه كرديد و براي باغچه خود و يا به مقدار چند تا گلدان مي‌خواهيد پرورش بدهيد از روش زير استفاده كنيد.

در اين روش خزانه شما بايد كوچك باشد. ابتدا يك سبد پلاستيكي ميوه يا گلداني با دهانه بزرگ ولي عمق كم تهيه كنيد. گلدان و يا سبد را از خاكي كه در بالا تركيب آن گفته شد پر كنيد و خاك را خوب آب بدهيد تا خاك نشست خود را بكند. حالا بذرها را روي سطح خاك بپاشيد سپس حدود نيم سانتي­متر روي بذرها كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد به آرامي با آبپاش آب بدهيد. اگر كود دامي در دسترس شما نبود مي‌توانيد از ورمي كومپوست استفاده نماييد و اگر هر دو اين‌ها در دسترس نبود از همان خاكي كه تركيب كرديد براي روي بذرها استفاده نماييد (اما بهتر است از كود دامي استفاده كنيد تا جوانه‌ها به‌خوبي رشد كرده و قوي شوند) حتماً كود دامي كه استفاده مي‌كنيد چندساله، كهنه، پوسيده، خشك و سرند شده باشد. به‌هيچ‌عنوان از كود دامي تازه استفاده نكنيد. بعد از اينكه جوانه‌هاي گياه موردنظر به حدود ۵ تا ۸ سانتي­متر رسيدند آن‌ها را از خزانه در آورده و در جاي اصلي بكاريد. برخي‌ها بذر را روي محلي كه موردنظرشان هست مي‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذرپاشي بذرها نامنظم روي زمين ميافتند و وقتي سبز مي‌شوند خيلي از آن‌ها ممكن است كنار هم سبز بشوند اما زماني كه بذرها رو درون خزانه بكاريد بعد مي‌توانيد به‌صورت منظم بوته‌هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله‌اي كه مي‌خواهيد بكاريد.

به اين نكته هم حتماً توجه شود كه هيچ‌وقت اقدام به نگهداري گل و گياهان بيروني در منزل نكنيد چون درون منزل نور و تهويه هواي كافي براي رشد گياهان و درختان بيروني وجود ندارد حتي كاشت بذر هم ممكن است با مشكل مواجه شود در كل اگر مكاني براي كاشت بذر نداريد و مجبور هستيد كه در منزل اين كار را بكنيد بهتر است گلدان خزانه را روي پنجره جنوبي بگذاريد تا نور كافي به آن برسد و حتماً پس از سبز شدن بذر گياهاني كه بيروني هستند آن‌ها را به بيرون از خانه انتقال بدهيد اگر (به بيرون انتقال ندهيد ساقه‌ها دراز شده و كم‌كم از بين مي‌رود).

گل آمارانتوس

براي خريد بذر گل آمارانتوس و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب: گل آمارانتوس، بذر گل آمارانتوس، بذر گل، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۸:۵۹ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل پريوش

گل پريوش

گل پريوش گلي بسيار زيباست كه بومي مناطق ماداگاسكار، آمريكاي شمالي، چين و هند و از خانواده خرزهره است. گل پريوش در فضاي سبز شهري و در مناطق گل‌كاري شده و حاشيه‌اي باغچه‌ها كاشته مي‌شود و جلوه زيبايي را به محيط اطراف خود مي‌بخشد. گل‌هاي پريوش اكثراً به رنگ گل پريوش سفيد، گل پريوش قرمز، گل پريوش صورتي و گل پريوش الوان مي‌باشند. گل پريوش گياهي بسيار مقاوم و هميشه سرسبز است كه نگهداري و پرورش آن زحمت زيادي ندارد و به‌راحتي كم‌آبي و دماي بالاي هوا را تحمل مي‌كند.

روش كاشت

معمولاً بذر گل پريوش به‌صورت مستقيم در گلدان كاشته نمي‌شود. بدين منظور ابتدا بايد خزانه‌اي را براي كاشت بذر گل پريوش فراهم نماييد. از گلداني با ارتفاع كم مي‌توانيد به‌عنوان خزانه استفاده نماييد و خاك مناسب جهت كاشت را در آن قرار دهيد. سپس خاك را به‌خوبي آبياري نماييد. زيرا پس از كاشت بذرها نمي‌توانيد خوب آبياري كنيد. حال بذرها را به فاصله ۲ تا ۳ سانتي‌متر روي سطح خاك بپاشيد. در اين مرحله لايه نازكي از خاك را بر روي بذرها بريزيد و براي آبياري بذر گل پريوش از اسپري آب استفاده نماييد. به‌منظور اين‌كه بذرها سريع‌تر جوانه بزنند. سطح روي گلدان را با نايلون بپوشانيد و پس از اين‌كه جوانه‌ها از خاك بيرون آمدند نايلون را برداريد و آن‌ها را به گلدان يا باغچه انتقال دهيد.

گل پريوش

شرايط نگهداري

آبياري: گل پريوش به آبياري منظم نيازمند است و بايد سطح خاك گياه مرطوب باشد.

خاك: خاك گلداني لومي براي گل پريوش مناسب است.

نور: گل پريوش گياهي آفتاب دوست است و حتي روزهاي گرم تابستان تأثير منفي روي برگ‌هاي آن ندارد.

گلدهي: دوره گلدهي گل پريوش از ماه خرداد تا اوايل فصل پاييز است.

تكثير: تكثير و كاشت گل پريوش از طريق نشا و بذر انجام مي‌شود.

گل پريوش

براي خريد بذر گل پريوش و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: 09135555933


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۹:۴۴ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع: نظرات (0)

افزايش رتبه سايت بصورت طبيعي و قانوني

با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10رديف آغازين گوگل شويد .
 
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال
 
منبع: chicrank.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۹:۳۰ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع: نظرات (0)